Tot ce trebuie sa stii despre acte

Infiintare PFA

20 Flares Twitter 1 Facebook 4 Google+ 15 LinkedIn 0 20 Flares ×

Ghid infiintare PFA

 

PFA reprezinta cea mai simpla forma de organizare juridica iar pentru a putea infiinta trebuie sa indepliniti in primul rand urmatoarele conditii: sa aveti 18 ani impliniti, sa nu fi fost condamnat pentru savarsirea unor infractiuni grave, sa aveti o stare de sanatate care sa va permita sa desfasurati o activitate economica, sa aveti un sediu social si sa aveti calificarea profesionala pentru a desfasura activitatea economica pentru care vreti sa va autorizati.

Actele necesare pentru PFA le puteti lua de la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) dar le puteti descarca si din lista de mai jos:

Pe cererea de inregistrare trebuie completate codurile CAEN corespunzatoare activitatii dorite.  Fiecare activitate economica se poate incadra intr-unul din aceste coduri. Puteti alege o activitate principala si mai multe activitati secundare.

Atentie!  Cautati exact codurile CAEN de care aveti nevoie si completati-le corect.

Avizul de la asociatia de locatari trebuie sa fie semnat de vecini (sus – jos; stanga – dreapta) iar apoi semnat si stampilat de presedintele/administratorul asociatiei de proprietari.

La Registrul Comertului trebuie sa depuneti cererea de verificare a disponibilitatii impreuna cu o copie a cartii de identitate si chitanta pentru plata verificarii disponibilitatii pe care o puteti obtine de la caseria ONRC.  Denumirea va fi formata din NUME PRENUME PERSOANA FIZICA AUTORIZATA.
Vi se va elibera dovada privind disponibilitatea si rezervarea denumirii firmei pe care o veti atasa dosarului cu acte de depus.

Dosarul trebuie sa mai cuprinda si:

  • doua copii de buletin;
  • copie dupa certificate/diploma care sa ateste pregatirea profesionala in domeniul in care doriti sa activati si/sau copie dupa documente care sa ateste experienta profesionala;
  • copie dupa contractul de proprietate al imobilului unde va fi sediul PFA;
  • contract de comodat intre proprietar si Persoana Fizica Autorizata sau contract de inchiriere, dupa caz;
  • extras de carte funciara/intabulare/atestare fiscala;
  • in cazul persoanelor fizice care desfasoara activitate economica autorizata si recunoscuta intr-ul alt stat memru al UE sau al Spatiului Economic European, documentatia care atesta functionarea legala, obtinuta in celalalt stat (fotocopie si traducere in limba romana certificate olograf).

Dosarul (dosar cu sina) se depune la unul din ghiseele ONRC iar dupa verificare veti plati si taxele pentru infiintare iar dovada platii va fi, de asemenea, atasata acestui dosar. Termenul se eliberare al certificatului fiscal este de 2-3 zile lucratoare.

Daca pentru imobilul unde va fi sediul se platesc rate la banca este nevoie si de acceptul bancii.

Sunt acceptate doar diplome in limba romana.

Pentru contractele de comodat cu durata mai mare de 5 ani sunt prevazute clauze speciale asa ca, va recomand ca acest contract sa fie facut pe o perioada mai mica de 5 ani.

Toate copiile trebuie certificate olograf de catre titular privind conformitatea cu originalul.

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Aflați mai multe

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.

Închide