Tot ce trebuie sa stii despre acte

Registre necesare PFA

2 Flares Twitter 1 Facebook 1 Google+ 0 LinkedIn 0 2 Flares ×

De ce registre am nevoie pentru PFA?

 

 

Persoanele fizice autorizate sunt obligate sa achizitioneze si sa completeze anumite registre si documente obligatorii. Unele sunt obligatorii pentru toate PFA-urile iar altele depind de tipul de PFA, existenta sau nu a salariatilor sau faptul ca e sau nu platitor de TVA.

registre necesare pfa

Registre necesare PFA:

Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) – folosit ca document de inregistrare a incasarilor si platilor de catre PFA-urile ce platesc impozit in sistem real. Se inregistreaza incasarile si platile efectuate in numerar sau prin contul curent bancar si se totalizeaza. Se cumpara de la magazinele de papetarie si trebuie inregistrat la Administratia Financiara. Inainte de a fi inregistrat trebuie sa ii numerotati filele in ordine crescatoare. Aveti grija ca atunci cand il cumparati sa fie snuruit. Se parafeaza de catre organul fiscal la inceperea si la incetarea activitatii.

Registrul inventar (cod 14-1-2/a) se foloseste pentru inventarierea patrimoniului. Inventarierea se face la inceperea activitatii, cel putin o data pe an si la incheierea activitatii. Se mai pot adauga alte situatii prevazute de lege. Cumpararea si inregistrarea se face la fel ca in cazul registrului-jurnal de incasari si plati. Se completeaza fara a lasa spatii libere si făra stersaturi.

Registrul unic de control. Se achizitioneaza de la Administratia Financiara in termen de 30 de zile de la infiintare pentru toate tipurile de PFA. Trebuie sa aveti un registru la sediu si cate unul pentru fiecare punct de lucru. Nu il completati, se completeaza doar de persoanele venite in inspectie.

Registrul de evidenta al salariatilor. Se completeaza in format electronic de catre PFA-urile care au salariati. Se completeaza conform contractelor individuale de muncă in ordinea incheierii, modificarii sau incetarii acestora. Completarea lui se face cu ajutorul aplicatiei electronice REVISAL puse la dispozitie de Inspectia Muncii.

Registul Inventar si Registrul Jurnal Incasari si Plati, trebuiesc vizate de catre Administratia Financiara. Se depune o cerere in acest sens (model aici).

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. Aflați mai multe

Acest site folosește cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunțuri și pentru a analiza traficul. Dacă folosiți acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor.

Închide